ik vermoed dat ...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

ik vermoed dat ...

Berichtdoor Yvon40 » 06 Mrt 2008 11:38

Hallo

Ik heb een dochter van negen jaar die in groep zes zit maar met rekenen ging dit schooljaar tot nu naar groep vijf.
Nu gaat het niet goed, ze krijgt nu rekenen op maatwerk en mag in haar eigen klas blijven en ze gaat 1 keer in de week naar de mr teacher.
Ik heb al verschillende keren gevraagd of mijn dochter dyscaculatie kon hebben maar ze willen haar niet testen en om haar zelf te laten testen hebben wij gewoon het geld er niet voor.
Hoe kan ik dit nu aanpakken?
En is het erfelijk? Ik heb namelijk precies problemen met rekenen als zij nu heeft, ik herken mezelf in mijn dochter.. !

Groetjes
Yvon40
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Mrt 2008 11:20

Berichtdoor Sébastien » 06 Mrt 2008 14:09

Een Remedial Teacher kan achterstand aantonen. Dat is vaak een eerste aanwijzing. Sommige RT'ers kunnen met bepaalde testen wat 'zekerder' vaststellen of er evt. sprake is van dyscalculie. Naar een RT'er gaan is in de voorfase een stuk goedkoper.

En is het erfelijk? Ik heb namelijk precies problemen met rekenen als zij nu heeft, ik herken mezelf in mijn dochter.. !

Erfelijkheid is nog niet aangetoond. Wel komt het 10 keer vaker voor in families waar dyscalculie voorkomt. Maar statistisch bewijs is nog geen bewijs....
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron