enkele vraagjes

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

enkele vraagjes

Berichtdoor WH6MENS » 14 Nov 2007 16:27

goeiedag,
ik ben een leerling die een werkje moet maken over dyscalculie,
Ik heb nog wat informatie nodig om mijn literatuurstudie af te werken, het zou zeer vriendelijk zijn moest je deze vragen willen beantwoorden
bedankt

de vraagjes zijn:
1) a. Hoe vaak komt dyscalculie voor in Vlaanderen/België/de wereld?

b. Komt dit dan ook voor op andere contintenten?

2) Is er een stijging of net een daling sinds 50 - 100 jaar geleden van personen met dyscalculie?

3) Hoe lang bestaat de term dyscalculie reeds? en Waar komt die term precies vandaan?(Land, persoon)

4) Bestaan er naast Sprankel VZW nog meer duidelijke opvangcentra voor personen met dyscalculie? Zoja, welke?

bedankt!
WH6MENS
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Nov 2007 16:13

Berichtdoor Sébastien » 14 Nov 2007 22:56

1) a. Hoe vaak komt dyscalculie voor in Vlaanderen/België/de wereld?

b. Komt dit dan ook voor op andere contintenten?

2) Is er een stijging of net een daling sinds 50 - 100 jaar geleden van personen met dyscalculie?

3) Hoe lang bestaat de term dyscalculie reeds? en Waar komt die term precies vandaan?(Land, persoon)

4) Bestaan er naast Sprankel VZW nog meer duidelijke opvangcentra voor personen met dyscalculie? Zoja, welke?


1a. Ongeveer 3 à 6 procent (afhankelijk van de onderzoeksgroep en definitie)
1b. Ja, onderzoek in midden-oosten, Europa, Amerika, Azië (wat ik ken) laat wel zien dat het overal voorkomt.

2. Het kwam vroeger ook voor, maar tegenwoordig wordt het steeds meer 'ontdekt'. Vroeger was je dom, nu heeft het een naam...

3. zie http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... ?p=656#656

4. Balans (in Nederland)
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron