onze dochter......

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

onze dochter......

Berichtdoor kiki » 31 Okt 2007 10:07

hallo,
Al surfend op internet kwam ik op dit forum. Ik ben moeder van Anna, bijna 11, en Laurens, 7 jaar. Anna is dyslectisch en bij Laurens is het vermoeden van dyslexie zeer sterk aanwezig. Hij zal in januari getest worden.
Bij Anna zit ik me nu af te vragen of er misschien meer speelt dan alleen dyslexie. We hebben haar in september 2006 laten testen voor haar dyslexie. Daar kwam uit dat Anna over een zeer ruime intelligentie beschikt (iq 132, wisc). Tevens kwam er duidelijk naar voren dat er een lees en spellingsprobleem aanwezig was. Op dat moment werd voor mij duidelijk dat het klokkijken, links/rechts etc. niet automatiseerde. Ook de tafels zijn een drama. Hierdoor lukken de deelsommen natuurlijk ook niet. Rekenkundig inzicht is aanwezig. Hierdoor valt ze niet uit op het gebied van rekenen. Maar als ik haar cito-test bekijk en zie dat ze een C heeft doordat ze alle opgaven van klokkijken fout heeft, dan begin ik toch nog meer te dubben of er alleen maar spake is van dyslexie.
Ik zal met de leerkracht in gesprek gaan, maar alvorens wil ik me goed informeren over dyscalculie. Hebben jullie tips over de stappen die ik kan ondernemen of denken jullie dat ik spoken zie......
groeten,
kiki
kiki
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 31 Okt 2007 9:34

Berichtdoor kiki » 31 Okt 2007 16:09

even een kleine aanvulling op de wiscIII. Onze dochter scoort op alle subtesten tussen de 13 en 18. Alleen voor rekenen heeft ze 9 en de cijferreeksen 7.
groet,
kiki
kiki
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 31 Okt 2007 9:34

Berichtdoor Sébastien » 31 Okt 2007 19:22

Nou bij ongeveer 1 op de 5 dyslectici komt ook dyscalculie voor.
De symptomen als: niet kunnen klokkijken, problemen met links-rechts en het niet geautomatiseerd krijgen van de tafels lijken mij voldoende signalen om te kijken of er naast de dyslexie ook sprake is van dyscalculie.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron