vergoeding voor kinderen met dyscalculie?

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

vergoeding voor kinderen met dyscalculie?

Berichtdoor mkonink » 26 Jun 2007 21:14

Mijn dochter van 8 moet getest worden op dyscalculie. Wij willen haar bij Braams laten testen en begeleiden gezien hun expertise en doordat ze bij ons in de woonplaats gevestigd zijn. Helaas is het wel erg kostbaar. Voor het onderzoek rekenen ze €1020, en voor begeleiding €56,- per week. Onze ziektekostenverzekering dekt dit niet. Is er ergens een instantie of potje voor
kinderen met dyscalculie, ik denk aan een pgb of iets dergelijks. Of is een school verplicht om deze kinderen te helpen?
mkonink
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 Jun 2007 20:54
Woonplaats: apeldoorn

Berichtdoor Sébastien » 26 Jun 2007 23:40

Kijk hier eens voor goedkopere alternatieven.
http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =1897#1897

Onze ziektekostenverzekering dekt dit niet. Is er ergens een instantie of potje voor kinderen met dyscalculie, ik denk aan een pgb of iets dergelijks.

Nee PGB krijg je niet voor elkaar met een leerstoornis; een school zelf krijgt een soort van onkostenvergoeding om kinderen met een leerstoornis te 'helpen'.

Of is een school verplicht om deze kinderen te helpen?

Het hangt van de visie van de school af hoe ze hier mee omgaan. Meestal is er wel een vorm van reken/wiskundehulp. Hulp speciaal voor leerlingen met dyscalculie zal vrijwel geen enkele school bieden, aangezien de expertise er nog niet is.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron