hallo, nieuw hier

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

hallo, nieuw hier

Berichtdoor artemis » 09 Jun 2007 19:37

Sinds mn dochter een 3-4 jaar was, weet ik dat ze moeite heeft met automatiseren en sommige dingen begrijpen. In groep 1 en 2 bleek dit ook: ze had meer moeite met cijfers, orientatie in tijd en ruimte dan anderen. Ben er altijd allert op geweest, omdat ik e.e.a herken :wink:
Helaas is het nooit helemaal serieus genomen of te lang gedacht dat het zich nog goed kon ontwikkelen zonder extra ondersteuning.

Ze zit nu in groep 5 en is denk ik zo'n anderhalf jaar achter.
Sinds een half jaar is de intern begeleidster er nu bij betrokken en heeft ze RT.
Ze heeft didactisch onderzoek gehad maar daar uit is alleen uitgekomen hoe ver ze is en een beetje hoe ze het doet. Vond het vrij summmier eigenlijk en meer een bevestiging van wat al bekend is.
Er zijn wel wat adviezen t.a.v materialen e.d. maar ben nog niet tevreden.
Het handelingsplan is ook nog niet klaar.

Intern begeleidster zet zich in maar de begeleiding door school en communicatie met hen laat te wensen over. Vooral omdat dochter zich al 2 jaar niet prettig voelt in de groep. Overwegen zelfs om hierom van school te veranderen.

Hoop hier meer informatie en bevestiging te vinden en ervaringen en informatie te delen.

Dag, Artemis :)
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40

Berichtdoor sanna » 04 Sep 2007 15:23

hi
Hoe gaat het inmiddels? Misschien moet je je kind toch eens laten testen. Je weet het he.... mother knows best. als jij denkt dat er wat mis is.... dan zal dat zo zijn. Misschien intelligentie maar het kan ook het rekenen en inzicht zijn (wat vaak bij elkaar hoort), misschien kun je het op school aankaarten. Het lastige van een nieuwe school is dat je daar gauw bij de aanmelding al begint over de problemen. Je kan haar dan beter aanmelden en haar lager inzetten (groep 5 overdoen bijv). Als ze dan herkenbare dingen hoort en het lukt nóg niet dan kan ze misschien een minimumprogramma van de leerstof volgen. Maar een test (IQ en dan Dyscalculie) lijkt me zinvol.

Succes
sanna
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Feb 2007 21:27


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron