zijn er nog meer jongeren met dyscalculie ingeschreven hier?

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

zijn er nog meer jongeren met dyscalculie ingeschreven hier?

Berichtdoor sandervnuland » 11 Mei 2007 10:57

hallo,

Ik ben 17 jaar en heb ook dyscalculie. Maar met een beetje begeleiding kan ik er goed mee omgaan. Ik zit nu in havo 5 en heb een erg goed rapport! Zijn er toevallig nog meer jongeren die ook dyscalculie hebben en zijn ingeschreven op dit forum :D Dat zou wel gezellig zijn namelijk!

groetjes,

Sander
Sander
sandervnuland
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Mei 2007 10:32

Re: zijn er nog meer jongeren met dyscalculie ingeschreven h

Berichtdoor Lina » 23 Mei 2007 19:34

sandervnuland schreef:hallo,

Ik ben 17 jaar en heb ook dyscalculie. Maar met een beetje begeleiding kan ik er goed mee omgaan. Ik zit nu in havo 5 en heb een erg goed rapport! Zijn er toevallig nog meer jongeren die ook dyscalculie hebben en zijn ingeschreven op dit forum :D Dat zou wel gezellig zijn namelijk!

groetjes,

Sander


Hoi Sander,
Ik heb zelf ook dyscalculie en zit nu in de 1e van de hogere school. Ik zou graag volgend jaar graag naar de havo gaan, ik heb heel goede cijfers dus het is mogelijk. Maar het probleem is dat in de havo klassen wiskunde een verplicht eindexamen vak is :( . Op school voel ik me nogal onbegrepen dus probeer ik hier contact te maken met andere 'kinderen' die ook dyscalculie hebben. Groetjes Lina.
Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Lina
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Mei 2007 16:23
Woonplaats: Hoorn

Berichtdoor Sébastien » 23 Mei 2007 21:32

Maar het probleem is dat in de havo klassen wiskunde een verplicht eindexamen vak is


Niet helemaal, vanaf volgend jaar gaat de nieuwe tweede fase in.
De profielen voor HAVO (klas 4 & 5):
- C&M: geen wiskunde
- E&M: wiskunde A of B
- N&G: wiskunde A of B
- N&T: wiskunde B (met evt. D als keuze)

Zie: http://www.minocw.nl/documenten/schema_havo.pdf

Maar VWO scholieren moeten wel in elk profiel wiskunde kiezen...
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Tim » 29 Mei 2007 19:23

Ik ben ook 17 en zit in 5-gymnasium, en ik ben toevallig het eerste bekende geval van dyscalculie bij mij op school...En dat is best lastig :P
Tim
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 18 Mei 2007 20:04

Berichtdoor Susie » 31 Mei 2007 14:45

Hey, ik ben Susanne en ik heb ook dyscalculie. Ik ben bijna 18 en ga volgend jaar naar 6vwo. Ik heb 2 keer in de week RT. Ze zijn er bij mij achtergekomen toen ik in groep 5 van de basisschool zat. Ik ken eigelijk niemand uit mijn directe omgeving die dyscalculie heeft, daarom dacht ik van, laat ik me aanmelden op deze site :)

xxx Susanne
Laatst gewijzigd door Susie op 27 Okt 2007 13:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Susie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2007 20:33

Berichtdoor sandervnuland » 04 Aug 2007 14:12

jaa discalculie is wel lastig.. Ik ben ondanks mijn dyscalculie geslaagd voor mijn havo, met wiskunde in mijn profiel! zo zie je maar hoe goed RT kan helpen he! Als je op school bekend maakt dat je dyscalculie hebt, krijg je vaak extra tijd en loopt de wiskunde leraar een extra keer bij je langs in de les om te kijken hoe het gaat. Vooral de extra tijd is fijn omdat je dan rustig de sommen kunt lezen zonder meteen helemaal verward te raken. Toch is het niet echt een oplossing want dit heeft eigenlijk niks met dyscalculie te maken.

Groetjes,

Sander
Sander
sandervnuland
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Mei 2007 10:32

Re: zijn er nog meer jongeren met dyscalculie ingeschreven h

Berichtdoor danitsja » 10 Aug 2007 13:42

sandervnuland schreef:hallo,

Ik ben 17 jaar en heb ook dyscalculie. Maar met een beetje begeleiding kan ik er goed mee omgaan. Ik zit nu in havo 5 en heb een erg goed rapport! Zijn er toevallig nog meer jongeren die ook dyscalculie hebben en zijn ingeschreven op dit forum :D Dat zou wel gezellig zijn namelijk!

groetjes,

Sander


hallo
ja ik heb ook dyscalculie en ben 16 jaar ik ben blij dat begeleiding bij jou wel helpt want bij haalden het niks uit :? ik heb me diploma van het vmbo gehaald en daar ben ik blij mee alleen nu nog de vervolg opleiding
gr
it,s nice to be important, but it,s important to be nice
danitsja
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 06 Apr 2006 19:12
Woonplaats: leiden

Berichtdoor jessup » 18 Aug 2007 13:53

Heey
ik ben Jessica, 17 jaar en heb waarschijnlijk ook dyscalculie. ik heb me niet laten testen, want op onze school toen ze er toch niets terwijl ze wel extra tijd geven voor mensen met dyslexie. dit vind ik heel frustrerend, want ik weet eigenlijk wel zeker dat ik het heb. Ik ga nu naar 6vwo en ik ben echt doodsbang dat ik het niet haal, vanwege wiskunde. er is altijd van mij gedacht dat ik dom was en daarom maar geen wiskunde kon, zelfs de leraren reageerden zo op mij. Hierdoor voel ik me zo gefrustreerd, kwaad en bang.. Aan het begin van dit jaar ga ik nog een keer naar mijn coordinator en hoop dat er dit keer wel geluisterd word. ik vind het wel fijn dat ik weet dat ik niet de enigste ben, en dat er nog meer mensen last van hebben! jullie snappen mij teminste!
xx jess
Jessica
Gebruikers-avatar
jessup
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 26 Mrt 2006 18:02

ja helemaal mee eens

Berichtdoor danitsja » 21 Sep 2007 21:33

hey jessica ik ben het helemaal met je eens het is ook erg frustrend
nederland moet ze ogen even gaan openen ik maak me dagelijks kwaad om dit soort dingen ik kan er gewoon weg niet tegen.
mensen moeten gaan accepteren dat dyscalculie bestaat het is geen sprookje en het maakt je niet dom vaak ben je juist slimmer heb ik zo in de gaten bij een aantal andere mensen die ik ken en ook dyscalculie hebben.
gr danitsja
it,s nice to be important, but it,s important to be nice
danitsja
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 06 Apr 2006 19:12
Woonplaats: leiden

Berichtdoor Tim » 27 Okt 2007 0:52

De onderwijsinspectie schijnt wel lastiger geworden te zijn wat betreft extra tijd e.d. Ik heb in klas 3,4 en heel even in klas 5 extra tijd voor alle vakken gehad, maar dat is spontaan beëindigt, terwijl mijn verklaring wel degelijk vermeldt dat ik voor alle vakken recht op extra tijd heb...
Tim
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 18 Mei 2007 20:04

2e fase

Berichtdoor Susie » 27 Okt 2007 13:51

Hey,

Ik vind eigelijk dat ze wiskunde bij vwo ook zouden moeten afschaffen bij 2e fase.
xxx
Susie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2007 20:33

Re: 2e fase

Berichtdoor Tim » 28 Okt 2007 0:02

Susie schreef:Hey,

Ik vind eigelijk dat ze wiskunde bij vwo ook zouden moeten afschaffen bij 2e fase.
xxx


De ellende die je daar mee krijgt is dat een heleboel -wellicht interessante- vervolgopleidingen wegvallen of gewoon niet te doen zijn omdat je geen wiskunde gehad hebt...
Tim
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 18 Mei 2007 20:04

Berichtdoor Alathariel » 29 Okt 2007 0:00

Vind ik ook behoorlijk kortzichtig gedacht, wiskunde helemaal afschaffen. Ik heb ook altijd geworsteld met wiskunde (A1,2, op de HAVO), maar het is toch echt wel nuttig om gehad te hebben...
En als je geen wiskunde gehad hebt vallen er idd zó enorm veel vervolgopleidingen af. Ik studeer nu Fotografie, en zelfs daarvoor moet je wiskunde gehad hebben, we moeten namelijk offertes op kunnen stellen, dus daar moet je voor rekenen. Wiskunde kom je gewoon bij bijna alles tegen, dat kun je niet zomaar afschaffen.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor Susie » 31 Okt 2007 17:09

hey, ik vind het eigelijk niet kortzichtig gedacht. Natuurlijk heb je het nodig bij veel vervolgopleidingen, maar als je al je hele leven tegen dyscalculie aanloopt en het gewoon echt niet gaat is het toch wel fijn als je in 4vwo geen wiskunde meer hoeft te volgen, en je gewoon kan concentreren op een talenpakket. Ik vind dus dat de mogelijkheid er zou moeten zijn om geen wiskunde te hoeven kiezen (mss had ik "afschaffen"verkeerd geformuleerd, sorry..) Ik weet in ieder geval dat ik dat dan gedaan zou hebben, want ik wil na dit jaar een Talenstudie gaan doen. Dus tja, het ligt er maar net aan hoe je het ervaart denk ik, en welke studie je wilt gaan doen, ik vind gewoon dat de mogelijkheid zou moeten bestaan, het zou mij veel frustatie besparen.
Susie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mei 2007 20:33

Berichtdoor Tim » 01 Nov 2007 1:02

Susie schreef:hey, ik vind het eigelijk niet kortzichtig gedacht. Natuurlijk heb je het nodig bij veel vervolgopleidingen, maar als je al je hele leven tegen dyscalculie aanloopt en het gewoon echt niet gaat is het toch wel fijn als je in 4vwo geen wiskunde meer hoeft te volgen, en je gewoon kan concentreren op een talenpakket. Ik vind dus dat de mogelijkheid er zou moeten zijn om geen wiskunde te hoeven kiezen (mss had ik "afschaffen"verkeerd geformuleerd, sorry..) Ik weet in ieder geval dat ik dat dan gedaan zou hebben, want ik wil na dit jaar een Talenstudie gaan doen. Dus tja, het ligt er maar net aan hoe je het ervaart denk ik, en welke studie je wilt gaan doen, ik vind gewoon dat de mogelijkheid zou moeten bestaan, het zou mij veel frustatie besparen.


Schijnbaar loop je zelfs bij deze zogenaamde alfastudies nog wel eens tegen wiskunde aan....

Verder had ik wiskunde waarschijnlijk ook wel laten vallen, maar dan was ik bij mijn vervolgstudie die ik volgend jaar misschien ga doen tegen een flink probleem opgelopen...
Tim
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 18 Mei 2007 20:04

Volgende

Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron