Jordan9636

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Jordan9636

Berichtdoor jordan9636 » 26 Feb 2007 13:28

hallo iedereen ik heb zelf ook dyscalculie (ik ben 16 jaar en zit in mijn havo examen jaar). Ik ben nu bezig nu met een sector werkstuk over dyscalculie omdat ik dit wel interessant vondt. Ik zou hier graag mee info over willen hebben. email: basketbal_kimbrianba@hotmail.com

Bedankt voor uw moeite
jordan9636
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 Feb 2007 11:52
Woonplaats: Maastricht

Berichtdoor Administrator » 28 Feb 2007 18:06

Dag Jordan, Ik zou zeggen kijk eens onder de knop zoeken of bij veelgestelde vragen. Ik denk dat je dan al veel informatie krijgt!
Veel succes met je werkstuk!
met vriendelijke groet,
Administratie Dyscalculie

www.dyscalculie.org
info@dyscalculie.org
Gebruikers-avatar
Administrator
Site Admin
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 Sep 2003 10:29
Woonplaats: Gelderland

Re: Jordan9636

Berichtdoor Lina » 23 Mei 2007 19:44

jordan9636 schreef:hallo iedereen ik heb zelf ook dyscalculie (ik ben 16 jaar en zit in mijn havo examen jaar). Ik ben nu bezig nu met een sector werkstuk over dyscalculie omdat ik dit wel interessant vondt. Ik zou hier graag mee info over willen hebben. email: basketbal_kimbrianba@hotmail.com

Bedankt voor uw moeite


Hallo Jordan9636,

ik heb zelf ook dyscalculie (ik ben 12). Ik heb even een vraagje, ik zou graag ook havo willen doen maar dat word mij afgeraden omdat je in havo examenklas ook examen moet doen in wiskunde. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? Heb je vrijstelling? Of ben je in al je andere vakken erg sterk? Groetjes Lina.
Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Lina
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Mei 2007 16:23
Woonplaats: Hoorn

Berichtdoor Sébastien » 23 Mei 2007 21:39

Lina schreef:Ik heb even een vraagje, ik zou graag ook havo willen doen maar dat word mij afgeraden omdat je in havo examenklas ook examen moet doen in wiskunde.

Dan mogen ze je wel eens beter voorlichten: vanaf volgend jaar verandert het één en ander.
In de eerste 3 klassen van de HAVO moet je wel wiskunde volgen, maar als je het juiste profiel kiest in de bovenbouw (klas 4 & 5), namelijk het profiel C&M (Cultuur en Maatschappij), dan zit daar geen wiskunde bij. Dus je hoeft dan alleen de eerste 3 jaar te 'verleven' :wink:.

Zie ook http://www.dyscalculie.org/forum/viewto ... =1932#1932 waar ik hier ook een toelichting op heb gegeven.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Re: Jordan9636

Berichtdoor Tim » 29 Mei 2007 19:34

Lina schreef:
jordan9636 schreef:hallo iedereen ik heb zelf ook dyscalculie (ik ben 16 jaar en zit in mijn havo examen jaar). Ik ben nu bezig nu met een sector werkstuk over dyscalculie omdat ik dit wel interessant vondt. Ik zou hier graag mee info over willen hebben. email: basketbal_kimbrianba@hotmail.com

Bedankt voor uw moeite


Hallo Jordan9636,

ik heb zelf ook dyscalculie (ik ben 12). Ik heb even een vraagje, ik zou graag ook havo willen doen maar dat word mij afgeraden omdat je in havo examenklas ook examen moet doen in wiskunde. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? Heb je vrijstelling? Of ben je in al je andere vakken erg sterk? Groetjes Lina.


Hmm, het positieve is dat het al vastgesteld is, bij mij heeft dat tot de 3e klas geduurt, het negatieve dat ze je afraden HAVO te doen. Ik weet het niet precies, maar ze zijn min of meer verplicht om jouw ondersteuning te geven vanwege je dyscalculie. Zo heb ik als E&M'er op het VWO extra tijd voor mijn rekenvakken. Ze moeten je ondersteunen, en als je voor je andere vakken wel op HAVO-niveau presteert zou het onzin zijn om je daar niet naartoe te laten.
Tim
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 18 Mei 2007 20:04


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron