Negatievv en verschrikkelijk.. =(

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Negatievv en verschrikkelijk.. =(

Berichtdoor Iris » 15 Jan 2006 14:26

Ik heb mijn hele leven al een verschrikkelijke hekel gehad aan rekenen.
Met wisselgeld aan de kassa en klok kijken heb ik gelukkig geen last maar in boeken bak ik er helemaal niks van. Ook moet ik elke dag aan wiskunde werken (ik zit nu in de 2de) anders vergeet ik het meteen en is het algebra. Doordat ik er elke dag aan 'moet' werken krijg ik er stukje voor stukje nog meer een hekel aan.

Ook heb ik de tafel noit in me hoofd gekregen en moetik via 5x.. naar het juiste antwoord 'vechten'. Aan mijn wiskunde lerares op sgool heb ik ook niet zoveel. Ze heeft als argument dat als ik een rekenmachine tijdens het pw (proefwerk) mag gebruiken dat ik dan een voorsprong krijg op de rest. dan denk ik: ik heb ook een achterstand op de klas door mij dyscalculie teld dat dan niet mee? Ook zegt ze de hele tijd dat ik als ik en rekenmachine gebruik ik er niks van leer..! Ook dan denk ik ik leer er ook niks want ik vergeet alles..

In de eerste haalde ik nog 5,5 | 5,5 | 5,7 en een 5,7 voor wiskunde maar dit jaar was het tot nu toe een 5,0 en een 3,2 en nu heb ik ook nog NaSk (natuur- scheikunde) waar we nu frequentie's moeten uitrekenen. Op mijn NaSk leraar kan ik wel een beetje rekenen. Met mijn vorige pw. haalde ik een 6,9 omdat hij niet wist wat dyscalculie was telde hij mijn rekenopgaven maar voor de helft. Ook mag ik dit pw. (wat er alweer bijna aankomt) een rekenmachine erbij. Ook wil ik even melden dat ik al 3x mijn officele dyscalculie verklaring mee heb genomen om te laten zien/bewijzen dat ik dyscalculie heb. Ook heb ik een presentatie over Dyscalculie gedaan om de klas en de wiskunde lerares te laten weten wat het is. Ook dit heeft niks geholpen.

Ik ben nu echt ten einde raad en ik weet ook dat als ik dit jaar weer hele erge onvoldoende's haal voor wiskunde dat ik naar het havo/vwo moet en mij vriendinnen en mijn vriendje achter moet laten. dit wil ik ten allertijden voorkomen maar ik weet niet hoe.. wie heeft tips en/of opmerkingen? reageer astjeblieft want ik ben ten einde raadd
-XxX- Me
Iris
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Mei 2005 8:21

Berichtdoor Sébastien » 16 Jan 2006 1:23

Hoi Iris,

Ook zegt ze de hele tijd dat ik als ik en rekenmachine gebruik ik er niks van leer..!

Volgens mij gaat het erom dat jij 'elke' vraag op kan lossen: hoe je dat doet is meestal niet van belang. Als het nu wel lukt met een rekenmachine, waarom dan niet? Het scheelt kostbare tijd, die je tijdens het proefwerk goed kunt gebruiken lijkt mij.
Voor sommige onderwerpen (niet tijdens het pw) zou ik wel proberen te kijken of het je ook lukt zonder rekenmachine: dan krijg je in ieder geval een klein idee hoe iets werkt.

Ook wil ik even melden dat ik al 3x mijn officele dyscalculie verklaring mee heb genomen om te laten zien/bewijzen dat ik dyscalculie heb. Ook heb ik een presentatie over Dyscalculie gedaan om de klas en de wiskunde lerares te laten weten wat het is. Ook dit heeft niks geholpen.

Ja er vervelend is dat! De meeste wiskundeleraren weten ook niet goed wat ze er mee aan moeten :cry:.

Ik ben nu echt ten einde raad en ik weet ook dat als ik dit jaar weer hele erge onvoldoende's haal voor wiskunde dat ik naar het havo/vwo moet en mij vriendinnen en mijn vriendje achter moet laten. dit wil ik ten allertijden voorkomen maar ik weet niet hoe.. wie heeft tips en/of opmerkingen?

Als ik jou was zou ik eens gaan praten met de Remedial Teacher of als die er niet is met de Intern Begeleider van je school. Bespreek ook je zorgen met je mentor. Als dat nog niet het geval is geweest kunnen ze ook eventueel met je wiskundeleraar gaan praten.

Groetjes,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron