dyscalculie,

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

dyscalculie,

Berichtdoor nettie » 10 Jan 2006 13:11

hallo even een vraagje, mijn dochter van 8 jaar heeft steeds meer problemen met rekenen. het lijkt wel of ze het niet in haar hoofd kan opslaan en telt ook nog steeds op haar vingers , ze heeft heel veel fouten bij taken, en heb op internet gekeken en begin te denken dat ze dyscalculie heeft. ze is werder wel goed in taal en kan heel goed lezen ze is al uit de avi.ze kan motorisch ook dingen slecht onthouden. ze zit op majorette en paardrijden en al een paar jaar, maar als je haar dat ziet doen dan is het net of ze er pas op zit. ze krijgt het niet onder de knie.hoe kom ik er nu achter of ze iets mankeert. ze is erg onzeker op het moment. :cry:
nettie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Jan 2006 13:05
Woonplaats: vlijmen

Berichtdoor Sébastien » 14 Jan 2006 16:13

Hallo Nettie,

Bij grote problemen met rekenen en problemen in de motoriek zou ik denken aan de leerstoornis NLD (Non-verbale leerstoornis).
Dyscalculie is vaak een onderdeel van NLD. Vaak is er een visueel-ruimtelijk probleem.

hoe kom ik er nu achter of ze iets mankeert

Ik ken uw dochter niet, maar u kunt zelf het beste beoordelen of ze het beste past bij dyscalculie of NLD, of wellicht nog iets anders...
Vervolgens zou ik bij een vermoeden van een probleem de leerkracht benaderen en vragen of een remedial teacher op school uw zorgen kan bevestigen dan wel wegnemen.

Groeten,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor n.sijmons » 04 Dec 2006 22:26

hier even een reactie van een moeder van een dochter ook van bijna 8 jaar zij zit ook op paardrijden en doet dit erg goed maar even een vraag voor mij is zij op het sociale gebied ook bang om mensen teleur te stelen of af te wijzen
n.sijmons
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Dec 2006 21:57


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron