even voorstellen joni + vragen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

even voorstellen joni + vragen

Berichtdoor joni » 21 Dec 2005 16:57

Hoi allemaal,
Ik ben joni, ik ben 14 en zit in Atheneum 3. Tis nog niet zeker of ik dyscalculie heb, maar ik denk het haast wel. Ik heb goeie cijfers voor al mn vakken, behalve wiskunde (en natuurkunde). Op de basisschool had ik altijd al wel lagere cijfers voor rekenen, maar omdat ik een goeie leerling was, werd daar niet veel aandacht aan besteed.
Ik heb moeite met ruimtelijk inzicht, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, algebra is chinees, en het duurt ook even voordat ik weet hoe laat het is als ik op de klok kijk. Ik moet altijd even kijken wat nou links of rechts is, en cijferreeksen kan ik nooit onthouden.

Ik denk wel dat het heel handig zou zijn als ik me een keer laat testen, en mijn moeder en ik gaan daar dan nu ook achteraan.

Nu komt mijn vraag dus:
Wat houd die test eigenlijk in? En wat als dan blijkt dat je geen dyscalculie hebt?
joni
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Dec 2005 16:50

Berichtdoor Sébastien » 14 Jan 2006 16:24

Hoi Joni,

Wat houd die test eigenlijk in? En wat als dan blijkt dat je geen dyscalculie hebt?

Het is niet een specifieke test, maar er zullen meerdere testen nodig zijn om te beoordelen of er sprake is van een rekenstoornis of niet. Tevens is het nodig om uit te sluiten dat het niet aan iets anders ligt: faalangst, slecht onderwijs, IQ, etc.

Als je geen dyscalculie hebt, dan zijn je problemen ergens anders aan te wijten. Vaak kun je dan met de juiste hulp en ondersteuning een heel eind komen.

Groeten,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor joni » 02 Feb 2006 18:07

ok, dankjewel, ik weet nu in ieder geval wat meer. Over 2 weken ga ik die test(en) doen, en ben benieuwd wat de uitslag is...
joni
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Dec 2005 16:50

Berichtdoor Renée » 06 Feb 2006 14:07

Dag Joni, welkom op het forum.

We zullen voor je duimen :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor joni » 21 Feb 2006 20:32

Ok, ik heb die test dus net vandaag gedaan, je bent er dus echt een hele dag mee bezig en je doet echt van alles. Ik dacht dat je wat reken sommetjes zou doen en wat inzicht dingen. Nu heb ik die ook gedaan,
maar ook allemaal taal dingen, woordenschat enz.
Het duurt twee weken voordat de uitslag bekend is, en ik weet niet of ik moet hopen dat ik dyscalculie heb (dan heb ik dat namelijk, maar dan kan ik wel geholpen worden), of dat ik het niet heb, want waar ligt mn anti-wiskundeknobbel dan wel aan???
nouw ja, we zullen wel zien...
joni
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Dec 2005 16:50

Berichtdoor Renée » 23 Feb 2006 15:40

Hoi Joni,

Kun je wat meer vertelen over wat je allemaal moest doen?

Ik duim weer verder voor je!!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron