Positief bericht

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Positief bericht

Berichtdoor Jacqie » 23 Nov 2005 21:14

Vandaag met mijn dochter (12 jaar, groep 8) naar een open dag geweest bij AOC-Oost in Almelo. Nadat ik al bij verschillende scholen tegen een soort "schouderophalen" ben gestuit als het over dyscalculie gaat, heeft deze school veel begrip voor kinderen met dyscalculie! Ze mogen alleen van overheidswege nog geen geen extra tijd oid geven bij examens, maar tijdens de schoolloopbaan houden ze wel rekening met het individuele kind.
Verder nog gesproken met het ortho-pedagogisch centrum waaraan deze school is verbonden. Dezelfde professor (ben de naam helaas kwijt) die zich hard heeft gemaakt voor erkenning van dyslectie, maakt zich nu ook hard voor dyscalculie. Het ortho-pedagogisch centrum verwacht dat erkenning van dyscalculie binnen 2 tot 4 jaar plaats zal vinden. In afwachting daarvan testen zij nu al kinderen (als dat in het belang van het kind is) en hebben zij veel overleg met externe instanties etc.
Wij gaan waarschijnlijk voor onze dochter een afspraak maken met Nijrees (orthopedagogisch centrum). Ik krijg toch een beetje hoop.......
Jacqie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 18 Sep 2005 9:46
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Jacqie » 23 Nov 2005 21:15

hm, groep 8) moet zijn groep acht!
Jacqie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 18 Sep 2005 9:46
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Renée » 29 Nov 2005 11:33

Gelukkig dat deze school zo fantastisch meewerkt, dat ontneemt je vast een hele zorg! Ik denk ook dat het uiteindelijk wel goed komt met de erkenning van dyscalculie.
Was dit toevallig prof.dr. Wied Ruijssenaars?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Jacqie » 29 Nov 2005 21:13

Ja, volgens mij heet die beste man zo. Maar ik weet het niet zeker. Ben altijd zo'n rund in het onthouden van namen :roll:
Jacqie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 18 Sep 2005 9:46
Woonplaats: Nijverdal


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron