hoi ik ben rian en wil me even voorstellen!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

hoi ik ben rian en wil me even voorstellen!!

Berichtdoor *rian* » 17 Mei 2005 21:41

hoi ik ben rianne en ben 16 jaar ik heb warschijnlijk ook dyscalculie :? ik word er nu voor getest ik heb daar al een paar testen van gehad ik heb al langer moeiten met rekenen gehad altijd als wij op school een proefwerk hebbe dan gaat de meneer van het laagste naar het hoogste punt en dan kom k altijd als eerste met een 2 of 3 en dan ga je je eigelijk dom voele en de andere kinderen kijke je dan zo aan van kijk zij weer als eerste en dan ga je je ook onzeker voelen van ik kan dat niet of zo en de andere kinderen van je klas kijke je dan ook zo aan en dan schaam :oops: je je ook als ik de klas uit moet om te praaten met een vrouw dan vraagt iedereen wat ga je doen enzo en dan zeg je dat over die dyscalculie en dan kijke ze je heel dom aan van wat is dat en dan denk ik van ja dat heb k weer maar als k die testen achter de rug heb dan wacht k maar af of k dat nu wel of niet heb k hoop dat k dat wel heb want dan weet k waarom k slecht ben k rekenen.k hoop dat k uitslag goed is :wink: doeixx rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 17 Mei 2005 22:00

Hoi Rian, welkom op het forum

Wat goed van je dat je hier je verhaal komt doen.
Schaam je maar niet hoor...de meesten hier kunnen ook niets van rekenen :)

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van je test. Ik kan me voorstellen dat je je erg onzeker voelt nu.
Maar dat komt allemaal weer goed.

Wat voor testen moest je doen? (Als je dat nog weet, want het is vast veel om te onthouden).

Succes!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 18 Mei 2005 18:09

hoi renee

bedankt voor je reactie :D
aller eerst wil ik je zeggen dat k blij ben dat deze site er is :D k ben er pas op gaan lezen na dat mijn moeder mij er van vertelt had zij heeft ook al op deze site geschreven onder de naam jacky.
ik ben blij dat ik hier men verhaal kwijt kan en ik weet nu dat k niet de enigste die dat heeft.ik ben niet dom :) kan aleen niet goed rekenen over je vraag wat k heb moeten doen met de test.

ik heb een vorge week vrijdag(13-05-05)een gedeelte van de test gedaan
dat ging over + - x en : gehad k moest in 1min zo veel mogelijk van die sommen uitrekenen + en - ging nog wel maar dat andere niet dat was best moeilijk :( k moest ook staartdelingen uitrekenen dat ging helemaal niet :? k heb vandaag een test gehad voor nederlands dat was dictee en begrijpend lezen dat was ook niet makkelijk k moet (20-05-05) het andere gedeelte doen van rekenen. ik weet niet wat k dan moet doen :roll: maar dat vertel k dan wel als k het gehad heb.

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 19 Mei 2005 7:31

Je hebt op vrijdag de dertiende je test gedaan???? :lol:
Komt vast goed....is een geluksdag; 2 kids op de dertiende geboren waarvan een op vrijdag de dertiende :o

Jee.....jullie zijn met de hele familie hier! Zijn er nog meer met dyscalculie? Ook mannelijke familieleden?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Daantje » 19 Mei 2005 13:11

heej renee

Ik ben dus een nicht van rian.
We hebben in onze familie geen mannen die op dyscalculie getest zijn maar mijn opa heeft me al vaker vereteld dat hij er vroeger en nu nog steeds ook last van had hij kon niet rekenen en werd daarom vaak de klas uitgezet, maar het is nooit doormiddel van een test aangetoont.
Verder hebben we naar mijn weten geen mannen die erg moeizaam kunnen rekenen in de famillie.
we zijn hier inderdaad met de gehele fam ja :lol:
dat komt omdat deze site ook zo goed is en je hier echt alles over dyscalculie kan vinden.
dat helpt je echt enorm veel.

Groetjes Danee
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Berichtdoor *rian* » 19 Mei 2005 15:18

heej renee

ja wij zijn iderdaad met de hele fam hier hahaha :D ja k heb op vrijdag de 13 de test gedaan k moet morge dat andere gedeelte doen en over een paar weke krijg k de uitslag :) maar dat laat k je wel horen oke

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Sébastien » 19 Mei 2005 15:49

Hoi Rian,

"als wij op school een proefwerk hebbe dan gaat de meneer van het laagste naar het hoogste punt en dan kom k altijd als eerste met een 2 of 3 en dan ga je je eigelijk dom voele en de andere kinderen kijke je dan zo aan van kijk zij weer als eerste en dan ga je je ook onzeker voelen"

Heb je het hier wel eens met je leraar over gehad? Jij voelt je er niet prettig bij dat de cijfers op deze manier worden uitgedeeld, en ik neem aan dat je leraar het niet expres doet om jou 'dom te laten voelen'.
Als je een keer vraagt aan je leraar om na de les even te praten, wellicht dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen?

ik heb een vorge week vrijdag(13-05-05)een gedeelte van de test gedaan
dat ging over + - x en : gehad k moest in 1min zo veel mogelijk van die sommen uitrekenen + en - ging nog wel maar dat andere niet dat was best moeilijk

Ik ken die test: Tempo Test Rekenen. Wat mij betreft een hele nuttige test om te kijken of de rekenfeiten geautomatiseerd zijn.
Succes met je overige testen!

Groetjes,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor *rian* » 19 Mei 2005 16:07

hoi sebastien

ik heb er nog eigelijk nooit met men leraar over gepraat dat is best een goed idee men leraar die weer er van dat k die testen alemaal heb dus hoop dat het dan anders is bedankt voor je tip

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor *rian* » 20 Mei 2005 16:05

hoi renee

k heb vandaag het andere gedeelte van de test gedaan k moest dinge onthouden en vragen beantwoorde was niet zo makkelijk maar alles is goed gegaan voor de rest heb k nog een stukje rekenen moeten doen en nu maar afwachten op de uitslag k laat wel horen als k de uitslag heb

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 20 Mei 2005 22:08

Fijn dat de test nu klaar is...
Ik zal voor je duimen Duim op !
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 24 Mei 2005 14:26

hej renee

heb een vraagje :) hoelang duurt het voordat je de uitslag krijgt :?: of weet jij dat niet :wink: k hoop dat k die snel krijg zou wel fijn zijn :D
k laat het wel horen :wink:

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 25 Mei 2005 10:43

Geen idee.....dat is afhankelijk van degene die je getest heeft. Ik denk dat je het beter daar kunt vragen, dan geven ze je vast wel een indicatie.

Ik ben benieuwd :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor *rian* » 05 Jun 2005 20:59

heej renee

ik heb nog steeds niks gehoort over die test :( is wel jammer ik hoop egt dat k der snel wat van hoor k laat het wete

groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor *rian* » 22 Jun 2005 21:35

hoi renee

ik heb eindelijk de uitslag van de testen :D ik heb dyscalculie dat heb k vandaag te horen gekregen.
6julie dan krijg ik te horen wat ik nou presies wel en niet kan k heb waarschijnlijk ook een heel klein beetje dyslexie :? het klinkt heel gek maar ik ben blij dat ik dat heb nu weet ik waarom ik niet zo goed kan rekenen.
groetjes rian
*rian*
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 Mei 2005 14:29
Woonplaats: tegelen

Berichtdoor Renée » 23 Jun 2005 19:43

Hoi Rian!

Tsja.....ook jou zal ik maar feliciteren met de uitslag :).
Het kan me voorstellen dat je nu opgelucht bent! Ik hoop dat er nu een vervolg advies komt waarje wat mee kunt. Misschien kun je met remedial teaching nog wat verder komen.
Zegt de orthopedagoge ook welke soort dyscalculie je hebt?

En is de orthopedagoge al eens op de website & forum geweest?

Veel vragen :)

veel succes op 6 juli!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Volgende

Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron