slechte school

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

slechte school

Berichtdoor mamamona » 10 Mrt 2018 9:13

Hallo,

Mijn 8jarige dochter zit in het 2de leerjaar (België).
Sinds begin dit schooljaar is gebleken dat er enkele problemen waren. Haar automatisering verliep niet zo vlot.
Op aanraden van de school begonnen met Logopedie.
aangezien er eerst problemen waren zowel bij het lezen als bij het rekenen, is er op aangeven van de school eerst geconcentreerd op het lezen.
Pas vanaf januari, toen het met het lezen al heel wat beter ging, is de logo begonnen met het rekenen.
Begin februari neemt de juf me apart om te zeggen dat de achterstand van dl te groot is.
Ze geeft me 2 opties:
Ofwel laten we haar dubbelen (mooier woord voor blijvenzitten) zo kan er terug naar de basis gegaan worden.
Ofwel moet ze, zoals alle andere kinderen van de klas, een gemiddelde halen van 75% op door te gaan naar het volgende leerjaar.

Hoe kan dit? Hoe kan dit al beslist worden in de helft van het schooljaar dat het toch niet zal lukken?
Het kind heeft nog maar 3 weken bijscholing gekregen. Hoe kan ze dit ineens al inhalen.
Toen waren er nog zeker 5 maanden om te kijken welke vooruitgang ze maakt.

We zijn hier dus niet mee akkoord gegaan.
Maar de school weigert de testen endergelijke aan te passen.
De school weigert af te stappen van de 75% regel die ze zelf hebben ingelast.
Het is niet voldoende dat het meisje aan de basisdoelstellingen voldoet, ze moet hoge resultaten behalen om door te mogen.
Ze moet nu de tafels (sprongen) vanbuiten kunnen om dan vanaf het 3de een tafelkaart te gebruiken.
Ze moet nu moeilijke oefeningen door mekaar kunnen maken omdat de moelijkheden van het leven ook niet gegroepeerd zijn.
Ze willen niet groeperen omdat dit papegaaienwerk is.
Ik kan nog wel even doorgaan...

Hoe kan dit? Hoe kan een meisje zonder al te veel hulpmiddelen zo'n resultaten behalen.
Ze zetten ons gewoon voor een blok.
Elke optie komt op hetzelfde neer.

Hoe kan dit, dat in 2018 er toch nog scholen zijn die zich niet willen bezighouden met kinderen die het moeilijker hebben?
Hoe kan dit, dat er nog scholen bestaan die enkel met de elite willen verdergaan.

Je stoot tegen een muur!

Dringend opzoek gaan naar een andere, betere school die haar wel wil begeleiden.
En zo snel mogelijk van die juf weghalen.

Mijn hart breekt... hoe kan er iemand mijn klein meisje nu niet willen verder helpen...
mamamona
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Mrt 2018 8:56

Re: slechte school

Berichtdoor Sofie » 22 Nov 2021 14:35

Mijn hart breekt ook als ik je verhaal lees en nog meer dat er niemand heeft geantwoord.
Hoe is het afgelopen -ruim 3 jaar verder ?
Sofie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 Nov 2021 14:31


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron