Dyscalculie maar wat er aan doen..!!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie maar wat er aan doen..!!!

Berichtdoor yOrii » 14 Jan 2005 11:14

Hallo ik ben yori van de kamp ik woon in Arnhem en ben nieuw op deze site, ik ben 15 jaar oud.

ik heb al sinds de bassisschool last van dyscalculie daar heb ik veel problemen mee en vind het vervelend worden. :( :cry:
ik zit nu in het examen jaar en nu moet ik dus een papiertje hebben waarop ze kunnen zien dat het is bevestigd dat ik dyscalculie heb maar nu komt het ik ben bij alle proffersoren geweest in Nederland en niemand kan het aantonen, maar als ik naar engeland zou gaan dat ze het daar misschien wel kunnen maar nu krijg ik daar geen toestemming voor.
nu krijg ik dus geen extra tijd bij mijn examen en dat vind ik heel vervelend, nu moet ik waarschijnlijk weer allemaal testen doen zodat ik dat wel krijg,,!! HELP wat moet ik nu doen moet ik naar het buitenland gaan om het daar te bewijzen of wat... en kan ik speciale hulp krijgen in de buurt.

ik zou graag heel graag zelfs hulp krijgen...
graag reageer hierop Groetjes Yori Van De Kamp 15 Jaar en woon in Arnhem
yOrii
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jan 2005 11:07
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Renée » 14 Jan 2005 13:07

Dag Yori, welkom op het forum! :)

Dank je wel voor je verhaal.

Wat voor mij niet helemaal duidelijk is of je je hebt laten testen.
En zo ja was dat door een gz-psycholoog, want die kunnen dyscalculie-verklaringen afgeven.
Met zo'n verklaring kun je voor bepaalde vakken extra tijd krijgen.

Met zo'n test kan dan ook duidelijk worden of je dyscalculie hebt of dat je een slechte rekenaar bent en wat eraan gedaan kan worden.

Kijk hier maar eens voor meer informatie daarover:
Testen en adressen
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor yOrii » 14 Jan 2005 21:54

Hallo,,

Ja ik heb me al heel vaak laten testen,, zelfs door de hoge profesoren in nederland,,!! alleen hebben we het niet goed zwart op wit
yOrii
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 14 Jan 2005 11:07
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Renée » 15 Jan 2005 9:43

Zou je misschien terug kunnen gaan naar de heren professoren en de bevindingen laten opschrijven in een verklaring? Ik denk dat alle gesprekken die met je gevoerd zijn wel opgeschreven zijn. Als het niet te lang geleden is zou zo'n test nog wel kunnen gelden.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron